2014. márc. 15.

belül voltál, én pedig kívül kerestelek

Szt Ágoston szerint: Isten "maga a jóság és a szépség, akiben, akitől és aki által jó és szép minden, ami jó és szép" (Solil. 1, 1, 3). .. "éppen olyan régi, mint örökkön új Szépség; s későn gyulladt föl szereteted bennem. Íme, belül voltál, én pedig kívül és kint kerestelek. Szépséges világodnak én rútságommal rohantam neki. Velem voltál, de én nem voltam Veled. Távol tartottak Tőled engem olyan dolgok, amelyek nem léteznének, ha nem volnának benned. Hívtál, kiáltottál és összetörted süketségemet. Fölcsillámlottál, sugarad rám özönlött, és messze űzted vakságomat is. Illatoztál, én lélegzetet vettem, és már lihegek feléd. Megízleltelek, már éhezek reád és szomjúhozlak téged. Érintettelek és békességedre fölgyulladt a vágyam"(Confessiones 10, 27, 38).

Nincsenek megjegyzések: