2011. márc. 20.

Heinrich Seuse (Suso) - Az Istenülés útja


A kép az 1370  körül készült srassburgi Exemplar – kódexből való. Az ónémet verses szöveg Seuse műve.


1. Az Örök Istenség mivolttalan mélye; nincs kezdete, se vége.

2. A Személyek Háromsága az Egy-Valóban egybefogva, a keresztény hit ezt tanítja.

3. Egy angyalt látni itt, kiáradott természete szerint.

4. Ez a teremtett emberi természet, mely az Istenség képére lett.

5. Ez a Halál.

6. Ez itt a földi szerelem, melynek vége gyötrelem.

7. Istenhez most megtérek, hisz oly rövid az élet.

8. Halálom melletted legyen: Krisztus, keresztedre feszíttetem.

9. Az elnyugvás a soktól foszt meg; ez csak terheli az életet.

10. Érzékeimet odahagytam, erőm helyett új erőt kaptam.

11. Íme, a lélek visszatért, a Személyek Háromságába ért.

12. Istenben elmerültem, senki föl nem lel engem.

13. Ide megtérvén minden dolgot feledtem, mélységes ez és mérhetetlen.


Nincsenek megjegyzések: