2016. júl. 29.

Sík Sándor: Legyen jobb a világ (Részlet)


"De amely nap azt találnám gondolni, Uram,
  hogy mindez a jó tőlem való,
  hogy minderre méltó vagyok,
  hogy másoknál különb vagyok,
  amely napon megállanék
  és megszűnném: nem jobbá lenni,
  (mi vagyok én, és mi az én jóságom!)
  de hogy akarjak jobbá lenni,
  és megszűnném - nem szolgálni neked,
  (ki vagyok én, és mi az én szolgálatom!)
  de hogy igyekezzem szolgálni neked és nekik,
  hogy jobb legyen általam a világ:
  aznap, Uram, végy el tőlem mindent
  s űzz el testvéreim közé
  meztelenül az éjszakába.

De addig, Uram,
  addig hadd fogjam a kezed,
  addig hadd éljek és sürögjek napod alatt,
  napszámod verejtékében.

Ám ha úgy lenne mégis,
  hogy amolyannak bizonyulnék szemed előtt
  és vissza kellene venned mindent, amit adtál,
  legyen akkor is hála,
  mert nélkülem jobb lesz a világ."

Nincsenek megjegyzések: