2012. jún. 29.

Szent Pál apostol

Ma, Szent Pál és Péter apostolok ünnepén nézzünk pár idézetet Páltól, aki számára "az élet Krisztus, a halál pedig nyereség." (Fil1,21)

Ezt mondta Jézus Pálnak:
"Elég neked az én kegyelmem, mert az erő gyöngeségedben lesz teljessé."
Pál tehát így foglalta össze a tapasztalatát: "amikor gyönge vagyok, akkor vagyok erős", tehát amikor nem a magam erejében, hanem csakis Istenben bízom, akkor érhetek el valamit, mert akkor már "élek ugyan, de nem én, hanem Krisztus él bennem", így tehát "aki dicsekszik, az Úrban dicsekedjék" - írja Pál. "Aki tehát azt hiszi, hogy áll, ügyeljen, hogy el ne essék." (2Kor12,9-10; Gal2,20; 2Kor10,17; 1Kor10,12)

Szintén Páltól:
"A lerakott alapon kívül, amely Jézus Krisztus, mást senki sem rakhat." (1Kor3,11)
"Minden szabad, de nem minden használ." (1Kor10,23)

És végül nézzünk még bele az úgynevezett Páli Evangéliumba, a körülmetéletlenség evangéliumába, azaz a Galatákhoz írt levélbe:
A levél elején leszögezi: "Talán embereknek akarok tetszeni? Ha még emberek tetszését keresném, nem volnék Krisztus szolgája." (Gal1,10) "az általam hirdetett evangélium nem embertől ered. Hiszen nem emberektől kaptam vagy tanultam, hanem Jézus Krisztus kinyilatkoztatásából." (Gal1,11-12)

"Azt mondom tehát: Lélek szerint éljetek!"(Gal5,16)
"Akik Krisztus Jézushoz tartoznak, keresztre feszítették testüket szenvedélyeikkel és kívánságaikkal együtt."(Gal5,24)
"Amit az ember vet, azt le is aratja. Aki tehát testébe vet, testéből is arat majd romlást; aki pedig lelkébe vet, lelkéből arat örök életet." (Gal6,8)
"Engem azonban Isten őrizzen attól, hogy mással dicsekedjem, mint Urunk Jézus Krisztus keresztjével, ki által a világ meg van feszítve számomra, s én a világ számára. (Krisztus Jézusban) ugyanis sem a körülmetélés, sem a körülmetéletlenség nem számít, hanem az új teremtmény." (Gal6,14-15)

Nincsenek megjegyzések: